2015. aug 24.

Piarista Ifjúsági Találkozó - Ausztria

írta: vpg_pad

29_tiszta_sziv.jpg„Boldogok kiknek szívük tiszta, mert ők meglátják Istent."

(Mt 5,8)

Ezen a nyáron az ausztriai Horn városa adott otthont a Közép-európai Piarista Ifjúsági Találkozónak (PYM – Piarist Youth Meeting) július 25-31. között. A közel 300 résztvevő fiatal a következő országokból érkezett: Ausztria, Csehország, Fehéroroszország, Lengyelország, Magyarország, Olaszország, Szlovákia, Ukrajna.

Magyarországról összesen 59 diák érkezett a PYM-re, iskolánkat 6 diák képviselte.

Szállásunk Horn városkájának gimnáziumi épületében volt. A programok nagyobbrészt a Canisius rendezvényházban, valamint a Piarista Templomban zajlottak. A lelki programok (reggeli és esti imádságok, szentmisék, szentségimádások, nemzeti és nemzetközi kiscsoportos beszélgetések, előadások) mellett számos kirándulás és szabadidős program színesitette az egy hetes találkozót. Ellátogattunk a környék lenyűgöző turisztikai látványosságát jelentő Rosenburg fellegvárába és a hatalmas Altenburg-i bencés apátságba. Egész napos kirándulást szerveztek nekünk Bécsbe. A Schönbrunn-i Kastélyparkban tett sétát követően meglátogattuk az ottani piarista közösséget (Maria Treu) valamint a piarista renddel rokon Kalazantinus atyák templomát.

Az ifjúsági találkozó fergeteges hangulatú műsoros esttel és táncos mulatsággal zárult.

Köszönjük a Piarista Rend, az iskola utazási- és program támogatását!

Jövő évi tervek:

• 2015 októberében ismét lesz 3 napos PYM találkozó Krakkóban.
  • 2016 nyarán is Lengyelország rendezi a nemzetközi találkozót, melyet a krakkói világifjúsági találkozóhoz kapcsolódóan szerveznek majd.
  • 2017 nyarán várhatóan Észak-Olaszországban lesz a Piarista Ifjúsági Találkozó.

DIÁKOK BESZÁMOLÓI, VISSZAEMLÉKEZÉSEI

A PYM egy olyan találkozó, ahol lehetőségünk nyílik jobban odafigyelni magunkra, Istenre. Bár más nyelven beszélünk, mégis a hit, a piarista szellem az, ami összeköt bennünket.

Az egyhetes lelkigyakorlat középpontjában az Eukarisztia állt, melynek elmélyítésére a mindennapos misék, Szentségimádás, gyónás és a lelkileg gazdag kiscsoportos beszélgetések, foglalkozások adtak lehetőséget. Természetesen több alkalommal is kirándultunk. Megnézhettük az Altenburg Apátságot, voltunk Bécsben és Rosenburgba is elmehettünk. Kikapcsolódhattunk a sport, a kalandpark és az esti workshop-ok által is. Tanulhattunk piarista táncokat, melyeket az elmaradhatatlan utolsó esti záró bulin többiekkel együtt táncoltuk. Megismerkedtünk másokkal, beszélgettünk piarista atyákkal és nővérekkel. Könnyítette ismerkedésünket az, hogy be voltunk osztva nemzetközi csoportokba, így egy kicsit idegen nyelveinket is gyakorolhattuk.

Altenburg – „magyar nap”

Ez a nap 7:30-kor kezdődött. Közös reggeli imádság, majd mehettünk reggelizni. Ezután mindenki elment a saját buszához. Akinek nem volt, az kapott még fél óra készülődést, míg az egyik busz visszajött értük. Ezen a napon az altenburg-i bencés monostort látogattuk meg. Itt először mindenki a nagyon szép későbarokk templomban gyülekezett, ahol az egyik lengyel atya a "A tiszta szív nem üres szív!" címmel tartott előadást angolul, majd tanúságtételeket hallgathattunk ifjú piarista szerzetesektől.

Rövid szervezést követően minden nemzetet kisebb csoportokra osztottak, így mi is két részletben járhattuk körbe a gyönyörű monostort. Míg az egyik csoportot körbevezették, addig a másik a „tiszta szív – önzés” látásmódról beszélgetett, játszott pár játékot.

A gyönyörű apátsági templomban Keserű Gyuri atya tartotta a szentmisét. A szentbeszédben angolul szólt az egybegyűltekhez, a gonosz és a jó harcáról beszélt nekünk.

Visszautazás Hornba, ebéd, majd egy kis pihenés után a nemzetközi csoportokban workshop. Vacsora és esti ima után pedig mindenki elment lefeküdni, hisz másnap Bécsbe mentünk. (Réka)

A péntek sajnos már nagyon rövid nap volt. Felkeltünk, imádkoztunk, átmentünk reggelizni a szokásos helyre, majd a Piarista templomban volt a búcsúmise. Ezután a program szervezői megköszönték a polgármesternek, hogy a városában lehettünk és az igazgatónak, hogy az iskolájában aludhattunk. Amint vége lett a beszédeknek, ajándékozásoknak átvezettek minket az udvarra, ahol csoportképet készítettek a magyar csapatról. Ez nem sikerült olyan jól, mert már mindenki arcán tükröződött a fáradtság és a szomorúság a hazautazás miatt. 11 óra körül sajnos majdnem mindenkitől el kellett válnunk. Barátságok születtek e hét alatt, amiket nagyon nehéz volt otthagyni. Én hihetetlenül örülök annak, hogy elmentem, hogy egy ennyire jó közösségben lehettem és sok-sok embert megismerhettem! Csak azt bánom, hogy nem tudok angolul és ennek hiányában nem nagyon tudtam nyitni a külföldiek felé, de szeptemberben végre elkezdhetem és így legközelebb már valamennyire tudni fogok és így akár lengyel, vagy olasz barátokat is szerezhetek majd. A program minden percét élveztem és nagyon ajánlom mindenkinek vagy az őszi vagy a nyári vagy részemről mindkét találkozót!