2016. jan 15.

Fölszállot a páva - beszélgetés az elődöntőig jutó diákunkkal

írta: vpg_pad
Fölszállot a páva - beszélgetés az elődöntőig jutó diákunkkal

magor_1.jpgJanuár 13-án a 9. B osztálytermében beszélgettem Vasvári Magor 8. osztályos diáktársammal. Beszélgetésünk témája a Felszállott a páva népzenei tehetségkutató és Magor abban elért eredményei. Szóba került maga a műsor, az előkészületek, a rengeteg izgalom, de leginkább arról érdeklődtem milyen visszhangja volt ennek a Magor életében. A Felszállott a páva egy népzenei tehetségkutató műsor, amelyben bárki megmutathatja tehetségét a népzene terén. A nézők a Duna TV, a Duna World, és az M1 képernyőin kísérhették figyelemmel a vetélkedőt.

Mi adta meg a kezdőlöketet, hogy elmenj a műsorba?

Hát igazából szerettem volna megmutatni az embereknek, hogy milyen jó dolog a népzene, milyen érdekes, és érdemes is foglalkozni vele... Igazából ez volt az egyetlen célom.

Milyen darabbal készültél a válogatásra?

Volt egy válogatás és volt egy középdöntő. Mind a kettő fellépéskor, és az adásban is egy gyimesi anyagot raktunk össze a tanárommal, amit ugye furulyán adtam elő.

Mióta furulyázol?

Elsős koromban kezdtem, úgyhogy ez most a 8. évem.

Milyen elvárásaid voltak, amikor elindultál a versenyen?

Ez jó kérdés… Magamtól csak annyit vártam el, hogy jól helyt tudjak állni.

Milyen érzések voltak benned mikor megtudtad, hogy bejutottál?

Mikor bejutottam a középdöntőbe az azért jó érzés volt. Mert hát ilyenkor az ember általában örül, és hát persze örültem, hogy odáig el tudtam jutni és viszonylag jól helyt tudtam állni.

Hogy tudtad meg..?

Kaptunk egy levelet. Persze a tanárom is azonnal közölte velem, hogy bejutottam.

Erre szó szerint, hogy reagáltál? Mi volt az első gondolatod? Meglepett?

Örültem. Azt nem mondom, hogy táncoltam örömömben, csak annyit mondtam: jó...

Gondoltad volna, hogy eddig el fogsz jutni?

Nem volt könnyű a mezőny, úgyhogy igazából nem voltam biztos benne, hogy idáig eljutok, de szerencsére sikerült.

Mit tippeltél? Mi volt a sejtésed, meddig jutsz majd el?

Ha ennek a műsornak mindenféle oldalát nézzük, akkor én csak így az elődöntőig gondoltam volna a tovább jutást.

Milyen reputációja volt ennek a sikernek az iskolában?

Sokan tudták egyrészt azt, hogy indultam a versenyen, és rengetegen gratuláltak az eredményhez, ami nagyon jól esett.

Milyen tapasztalatokat gyűjtöttél, hogyan éled meg a versenyen történteket?

Rengeteg tapasztalatot tudtam gyűjteni mind zenében, mind a színpadi előadásmódban. Szerintem ezek tudnak majd segíteni a jövőben.

Köszönöm a beszélgetést. Igazán érdekes volt hallgatni, hogy milyen is egy ilyen verseny a versenyző szemszögéből. Az iskola nevében köszönöm, hogy gyarapítod gimnáziumunk hírnevét, a továbbiakban pedig sok sikert kívánok a diákok nevében is!

(Rodák Viktória 9. B)

Szólj hozzá

szubjektív