2014. feb 16.

Beszámoló a králikyi sítúráról

írta: vpg_pad

krakily027.jpgHétfő már kora reggel gyülekeztünk az iskola előtt, hogy elindulhassunk busszal a szlovákiai Králikyba. Az Alacsony-Tátrában gyönyörű hófödte csúcsok, zöld fenyőerdők és remekül karban tartott, ratrakolt, ülő liftes pályák fogadtak minket.

Akik már tudtak síelni rögtön felmehettek a nagy pályára, akik pedig még nem síeltek soha, azok két csoportban ismerkedhettek egy tanulásra kijelölt mini lejtővel. Elkezdődött az oktatás. A kezdőket a testnevelő tanárok (Szeri Eleonóra tanárnő, Péli Sándor, és Pelsőczy Attila tanár urak) oktatták az első napon. Eleinte próbáltunk hozzászokni megnyúlt lábunkhoz. Volt olyan, aki sokat esett, de a legtöbben azért biztosan álltak a sítalpakon. Egész nap síeltünk, csak egy rövid ebédszünetet tartottunk. Kezdetben csak a fent jelzett mini lejtőn próbálgattuk a csúszást, csak később mehettünk a kicsi pályára. Csodálatos élmény volt! A nap végére már mind megtanultuk a síelés alapjait. A szálláshelyünket csak késő délután foglaltuk el.

Másnap reggelre nagy hó esett, így nem busszal, hanem gyalog mentünk a sípályára. Új oktatónk Hanna és Flóra mellett igazgató úr is nagy türelemmel magyarázta, melyik lábon mikor van a súly, s hogyan fordul egyre biztosabban a síléc. Az első napi botladozások után mindenkinek sokkal jobban ment a síelés, így miután kicsit gyakoroltunk a kis pályán, mehettünk a nagyra is. Itt sokkal hosszabban tudtunk csúszni, és az ülős felvonó kényelmét is kipróbáltuk. Mindenki nagyon élvezte. Ismét csak este mentünk vissza a szálláshelyünkre, ahol a vacsora után volt, aki „beugrót” játszott, volt ki beszélgetett, társasozott, kártyatrükköket tanult…

krakily049.jpgSzerdán a reggeli után bepakoltunk a buszba, majd ismét egész nap kint voltunk a pályákon. Ezen a napon a teljesen kezdők is jórészt önállóan síeltek a nagy pályán. Az időjárással ma sem volt szerencsénk (csakúgy, mint a keddi nap délelőttjén), egész nap esett valami fentről. Eső, hó, köd, havas eső, dara felváltva próbálták elriasztani a lelkes sízőket – de sikertelenül. Sőt, azt kívántuk bár maradhatnánk még! Az utolsó napon rendelkezésünkre álló 7 órát alaposan kihasználtuk.

Egészen az utolsó pillanatokig csúszkáltunk, végül búcsút intettünk Králikynak, és abban reménykedve, hogy jövőre ismét eljöhetünk, elindultunk haza.

Kas Lívia (Lius), Murányi Zsófi, Zsiros Janka

S ne feledd a logós kérdőívet se! 1 perc!

Még több a túráról készült kép itt. (a 12/C osztály galériájában)